۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۷
کد خبر: ۵۶۷۲۱۳
آیت‌الله سبحانی:

امت اسلامی بالاترین تمدن را در جهان دارد | وهابیت به بهانه های واهی آثار اسلام را از بین می برد

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این که امت اسلامی بالاترین تمدن را در جهان دارند، گفت: تمدن کنونی غرب مرهون تمدن مسلمانان است، از این رو باید در حفظ آثار اسلامی کوشا باشیم.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، دوشنبه شب در ویژه برنامه معارفی ماه مبارک رمضان که از شبکه دوم سیما پخش شد، با قرائت آیه 37 سوره مبارکه نور، بیان داشت: بحث ما در 10 شب دوم ماه مبارک رمضان در رابطه با حقوق اهل بیت(ع) و وظایف ما نسبت به آنها بود.   

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این که آیین اسلام یک آیین جهانی و جاودان است، اظهار داشت: دین مبین اسلام مختص به قرن اول و دوم نیست و مادامی که قیامت برپا نشده است، آیین اسلام باقی خواهد ماند.

وی با تأکید بر این که حفظ آثار آیینی که میخواهد تا روز قیامت باقی بماند، ضرورت دارد، ابراز داشت: بیتردید تمام آثاری که به نوعی با آورنده آیین اسلام رابطه دارد باید محفوظ باشد. اگر این آثار از بین بروند ممکن است آموزههای اسلامی برای آیندگان به یک افسانه تبدیل شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر به جهان مسیحیت بنگریم، خواهیم دید که امروزه بسیاری از آن جوانان به ظاهر مسیحی هستند ولی در حقیقت نسبت به دین مسیح، آیین و کتاب حضرت عیسی هیچ اطلاعاتی ندارند.

وی افزود: در جهان کنونی، آثار ملموسی از حضرت عیسی باقی نمانده است. نه جایگاهی برای مسیح وجود دارد، نه قبر مادرش مشخص است و نه کتاب معینی از آن حضرت در دسترس قرار دارد. به همین علت دین مسیح برای بسیاری از جوانان مسیحی به یک افسانه و مسألهای غیر حقیقی تبدیل شده است.

حفظ آثار رسالت به بقای اسلام کمک می‌کند

حضرت آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: چنانچه خدایی نکرده ما نیز آثار رسالت را از بین ببریم، اسلام به یک افسانه تبدیل شده و آیندگان خواهند گفت که ما از کجا بدانیم که در گذشته مردی از قریش ادعای رسالت کرده است؟

وی با بیان این که حفظ آثار رسالت به بقای اسلام کمک میکند، گفت: اگر بر اساس ناآگاهی معنای توحید را نفهمیم و گمان کنیم که نگهداری از آثار رسالت با توحید سازگاری ندارد، به نام توحید ریشه توحید را خواهیم برید؛ خداوند متعال در آیه 36 سوره مبارکه نور میفرماید؛ مساجد و مکانهایی که انبیاء و اولیای الهی و مردان بزرگ نماز خواندهاند، باید ترفیع شوندش؛ قبر پیامبر اکرم(ص) خانه ایشان است اما متأسفانه وهابیها گاه و بیگاه به بهانههای مختلف میخواهند قبر شریف رسول خدا(ص) را از بین ببرند. چنین کاری برخلاف آیه مذکور است.

حضرت آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: اصولاً ملتهای متمدن میکوشند تا تمام آثار گذشتگان خود را، حتی اگر ظرف کوچکی یا پل شکستهای باشد، حفظ کنند. این آثار به مردم آینده میفهماند که این ملتها چه تمدن بزرگی داشتهاند؛ امت اسلامی بالاترین تمدن را در جهان دارند. تمدن کنونی غرب مرهون تمدن مسلمانان است، چرا که غرب؛ علم، طب و تاریخ خود را از مسلمانان گرفته است. از این رو باید در حفظ آثار اسلامی کوشا باشیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: متأسفانه در چند سال اخیر برخی به عناوین مختلفی همچون توسعه مساجد و معابر، بسیاری از آثار رسالت را از مکه و مدینه از بین بردهاند.

وی با بیان این که باید بدانیم که بازدید مسلمانان از غار حراء بدعت نیست، اضافه کرد: افرادی که به دیدن غار حراء میروند به پیامبر اکرم(ص) عشق دارند و میخواهند ببینند که رسول خدا(ص) در چه منطقهای به رسالت مبعوث شده است./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات